Mercury ?
[O1] Odpalanie i kąt wtrysku
Zwiń
X
-
[O1] Odpalanie i kąt wtrysku
Witam
Przyszły chłody i problemy z odpalaniem, trzeba kręcić dłużej, czasami nawet nie zaskoczy, a mrozów jeszcze nie ma. Więc postanowiłem powalczyć.
Gdzieś tam wyczytałem o ustawianiu kąta wtrysku, znajomy z pracy przyniósł VAG-a i ... no właśnie. Ktoś mi może powiedzieć czy to jest odczyt kąta wtrysku ? A jeżeli tak to co jest grane z tymi cyferkami ?
Zapłon włączony, ale silnik nie uruchomiony
A tutaj na uruchomionym silniku
Jak się powinno odczytywać, na pracującym silniku ? I czy to w ogóle jest odczyt kąta wtrysku ?
Dziękuję za uwagi i komentarze.
-
-
Gripen, jak robiłeś te pomiary? Wartość w poz. 2 powinna być ok 056. Na dole po prawej masz TDI Timing i wyskoczy Ci wykres krzywych, ustwaienie powinno być w okolicach lini środkowej czyli wartość ok 056-058.
Zamieszczone przez GripenJak się powinno odczytywać, na pracującym silniku ?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez cysterniarzGripen, jak robiłeś te pomiary? Wartość w poz. 2 powinna być ok 056. Na dole po prawej masz TDI Timing i wyskoczy Ci wykres krzywych, ustwaienie powinno być w okolicach lini środkowej czyli wartość ok 056-058.
Zamieszczone przez GripenJak się powinno odczytywać, na pracującym silniku ?
No tak, czyli o kant tyłka te moje pomiary, jutro w pracy spróbuję jeszcze raz.
Komentarz
-
-
Silnik nagrzany przynajmniej 85'C odczytane z VAG-a, wlaczone basic setting i dajemy tdi timing, mamy byc najblizej srodkowej kreski, wtedy wartosc w 2 polu bedzie optymalna. Czasem optymalna to jest 45 a czasem 55, wszystko zalezy od temp silnika i temp paliwa. tdi-timing napisze kiedy jest poprawnie Milego dlubania
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MaicroftSilnik nagrzany przynajmniej 85'C odczytane z VAG-a, wlaczone basic setting i dajemy tdi timing, mamy byc najblizej srodkowej kreski, wtedy wartosc w 2 polu bedzie optymalna. Czasem optymalna to jest 45 a czasem 55, wszystko zalezy od temp silnika i temp paliwa. tdi-timing napisze kiedy jest poprawnie Milego dlubania
No to jeszcze raz, pomiar zrobiony zgodnie z zaleceniami, chyba :szeroki_usmiech
I jak, do piachu ? :zlosnik:
Komentarz
-
-
Gripen, tak czy siak kąt do ustawienia. Przed ustawieniem pompy, radzę Ci auto dobrze rozgrzać, przepałuj go mocniej, bo tu masz pomiary na 80*C. Regulacja będzie pewnie nie za pierwszym razem, chyba że wprawny mechanik akurat wceluje w otimum, a jak nie to trza będzie poprawiać, vagować, poprawiać a auto będzie stygło, wiec jak go podstawisz średnio nagrzanego to o kant dupska pomiary vagiem bo temperatura spadnie do 70-60* i celowanie na ślepo.
Komentarz
-
-
Jak stoi na postoju, to trzeba przelaczyc sie na pomiar, wcisnac pedal gazu zeby ustabilizowac obroty na jakies 3tys i co jakis czas mozna przegazowac, odpuscic i auto szybko sie rozgrzeje. Ostatnio jak komus ustawialem, to silnik mial ponad 90'C i nie bylo z tym problemu. Kat wtrysku byl ustawiony idealnie. Troche zabawy jest, bo nie zawsze ustawi sie dobrze od strzalu, ale mozna tego dokonac
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MaicroftJak stoi na postoju, to trzeba przelaczyc sie na pomiar, wcisnac pedal gazu zeby ustabilizowac obroty na jakies 3tys i co jakis czas mozna przegazowac, odpuscic i auto szybko sie rozgrzeje. Ostatnio jak komus ustawialem, to silnik mial ponad 90'C i nie bylo z tym problemu. Kat wtrysku byl ustawiony idealnie. Troche zabawy jest, bo nie zawsze ustawi sie dobrze od strzalu, ale mozna tego dokonac
A znajdzie się tutaj jakiś manual ? :wink: :szeroki_usmiech
Komentarz
-
-
Nie wiem :szeroki_usmiech
Ja to robie tak, zdejmuje oslone rozrzadu, biore grzechotke z nasadka nr 13 i luzuje sruby w srodku (sa 3 i widac, ze mozna tam cos obracac bo sa podciecia) kolka od pompy wtryskowej. Nastepnie obraca albo do szyby, albo od szyby, zakreca, dokonuje kontroli no i tak, az bedzie dobrze. Przesuniecie nawet 1mm powoduje czasem, ze mamy juz za duzo, albo dalej za malo :diabelski_usmiech
Bywa czasem tak, ze przekrecenie na max w jedna albo druga (w zaleznosci czy mamy przyspieszony albo opozniony kat wtrysku) powoduje, ze dalej brakuje i wtedy zaczyna sie jazda, bo trzeba obrocic kolo od pompy o 1 zab pod paskiem, a wiec wyzsza filozofia.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez DamianjgProszę manual
http://rapidshare.com/files/29457575...rysku.doc.html
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez oziemiA u mnie jest wartość 63 Zostawić czy sie pobawić? :roll:www.soft-car.pl
www.chiptuning-gdansk.pl
- Chiptuning silników benzynowych oraz diesla
- Wyłączanie DPF
- Hamownia Obciążeniowa
Komentarz
-
Komentarz